VOORWAARDEN
De afspraak
Onze afspraak begint altijd met een kort gesprek om jouw wensen en grenzen duidelijk in beeld te krijgen. Als er zaken zijn waarmee ik rekening moet houden, zoals bijvoorbeeld onderliggende aandoeningen, een medische behandeling die je ondergaat of medicijngebruik, is het belangrijk dat je me daarover informeert, zodat ik er rekening mee kan houden. Daarna volgt de ontspanningsmassage.
Betaling
Vooraf kun je via IDEAL betalen, je kunt ook pinnen direct na afloop van de massagebehandeling. Contante betaling is niet mogelijk.
Annulering
Tot 24 uur voor onze afspraak kun je kosteloos annuleren. Annuleer je korter dan 24 uur voor onze afspraak, ongeacht de reden, dan breng ik 50% van het tarief voor deze afspraak in rekening. Dat geldt ook voor het niet nakomen van een afspraak. Als je het tarief vooruit hebt betaald krijg je 50% van het betaalde tarief terug.
Wanneer kan er niet behandeld worden?
Er zijn redenen waarom je gedeeltelijk of helemaal niet behandeld mag worden, zie hieronder. Als je mij per e-mail laat weten dat je met je behandelend arts en/of specialist hebt overlegd en massage geen bezwaren oplevert, kan ik je een (aangepaste) massage geven. Raadpleeg bij twijfel altijd je arts of specialist.
Wanneer kun je plaatselijk niet behandeld worden? Bij spataderen, ontstekingen (bijvoorbeeld bij actieve reuma), open wonden, zwangerschap, ontstekingen en spataderen. Ook indien er kort geleden een operatie is geweest en je lichaam nog bezig is met herstel, dan wordt de betreffende plek niet gemasseerd.
Wanneer kun je helemaal niet gemasseerd worden? Tijdens de eerste 12 weken van je zwangerschap wordt niet gemasseerd. Ook wordt niet gemasseerd bij koorts, griep, Covid-19, infectieziekten, besmettelijke huidziekten, ernstige vaatziekten, psoriasis, kanker (en medische behandelingen als chemotherapie), trombose en ziekten waarbij er sprake is van verhoogde stofwisseling. Het gebruik van antibiotica, ontstekingsremmers, extreme (onverklaarbare) vermoeidheid en uitputting zijn redenen om niet te behandelen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van belangrijke informatie over je gezondheid aan mij, zodat ik een goede inschatting kan maken of een massage op dit moment mogelijk is of deze kan aanpassen aan jouw situatie.
DOSSIER
In het kader van mijn praktijkvoering kan ik gegevens over jouw gezondheidstoestand en eventuele klachten bewaren in een dossier, zodat ik dat een volgende keer dat je komt kan raadplegen.
Ik doe er alles aan jouw privacy te waarborgen. Ik ga zorgvuldig om met jouw persoonlijke en medische gegevens en zorg ervoor dat onbevoegden geen toegang hebben tot deze gegevens. Er worden geen gegevens aan derden verstrekt.
KLACHTENREGELING
Als je een klacht hebt over mijn dienstverlening is het van belang dit eerst aan Massagepraktijk Ellen Omvlee kenbaar te maken en te kijken of we er samen uit kunnen komen. Je kunt me hierover bellen of mailen.
Na ontvangst van de klacht neem ik zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 2 weken, contact met je op om het met je te bespreken en te kijken of we dit samen op kunnen lossen. Deze oplossing wordt schriftelijk aan je bevestigd.
Lukt het niet er samen uit te komen, dan heb je de mogelijkheid een klacht in te dienen bij Klachtportaal Zorg, waarbij Massagepraktijk Ellen Omvlee is aangesloten.
Wanneer je een klacht indient via Klachtportaal Zorg, informeer dan Massagepraktijk Ellen Omvlee vooraf.
Met deze klachtenregeling voldoet Massagepraktijk Ellen Omvlee aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).